İşsiz öğretmen oranında rekora doğru...

MEB’de sessizlik sürüyor. Bir yönetici atama krizidir gidiyor 6 yıldır. Eğitim sistemimizin özündeki sorunlar hep göz ardı edilir, âdettir bu. Kısa vadeli çözümlerle göz boyamak siyasal erklerin en başarılı olduğu alandır.
Geçtiğimiz şubat atamalarını hatırlayın. Sonuçları başöğretmen salonunda takip eden bir öğretmen adayı, ataması çıkınca: “Öğretmen oldum !” diye bağırmıştı. İşsizliğin ne hale geldiğini bu garip sevinç çığlığı açıklıyordu zaten. “Bayramlık çocuklar gibi sevinen işsiz üniversiteliler.” Bak kontenjanlar arttırıldı, üniversiteli işsiz oranında rekor kırarız artık.

Eğitim kalitesinin yükseltilmesinden bahsediliyor. 36 kişilik sınıflar olacakmış. Bu sistemi nasıl getirecekler acaba? Bunu hayata geçirmek için yüz binlerce öğretmen atamak gerekir. Bunun da çözümü var: ” Ücretli öğretmenlik”. Ücretlinin devlete maliyeti düşük. Mevsimlik işçi işte !
Türkiye’de projeler neden hep kısa vadeli olur? Her yeni gelen siyasal erk kendi öğrencisini yetiştirmeye çalışır. Biri Alman modeli getirir, diğeri Amerikan modeli. Ülkenin eğitim modelini uzaklarda aramak da âdettir.
Kimi zaman ayağı yere basan öneriler gelse de taraftar bulamaz. Ekonomik sorunlar aşikardır. Fakat, elde var olanı da bu kadar boşa harcamamalı.
Geçtiğimiz günlerde 30 bin öğretmen alınacak haberi ortaya atıldı. Anlaşıldı ki işsiz öğretmenler yine hüsrana uğratılmıştı. Atama değil, “kadro ihdası” çıktı haberin sonucu. KPSS’de 2 soru iptal edilmişken ne ÖSYM ne de MEB sesini çıkarıyor. Davalar sonuçsuz kalıyor. Danıştay’dan gelen iptaller bile uygulanmıyor. Hukukun üstünlüğü desek yeridir hani.
Eğitim kalitesinin yükseltilmesinden bahsediliyor. Üniversite kontenjanları tekrar arttırıldı. “Bir gün herkes üniversiteli olacak” sözü bu amaçsız projeyi çok iyi anlatıyor. Tıp ve benzeri fakülteler dışında kalan kontenjanların arttırılması, üniversiteli işsiz oranımızı körüklüyor.

Sayın Çelik’in gidişi bakanlıkta lokumla kutlanmıştı. Gelen gideni aratır mı göreceğiz.

Yeni MEB yönetimin köklü çözümler getirmesi umuduyla…

Üzeyir KADIOĞLU

( Bu yazı Milliyet Blog, Memuruz.net, Memuruz.biz, İdealistogretmenler.com, Yenikampus.com, Egitiriz.com, İzmirdenhaber.com, Guncelegitim.com, Sinifogretmeniyiz.com, Yazarport.com , Gnckampus.com da da yayınlanmaktadır. )

...

Yorum Ekle

...

9 yorum:

  1. Rezil ve Saygınlığı Olmayan Bir Kurum:MEB.
    En rezil kurum MEB işsiz öğretmen ve öğretmen açığı bulunurken tutturmuş bir kaç tane koltuk sevdalasının atamalarıyla uğraşıyor.Neymş adam müdür, müdüryardımıcısı olacakmış.Kpss siz atanmış bu adamların bu işleriyle uğraşacağına öğretmen adaylarının sesine kulak ver.Sözleşmelilerin sesine kulak ver.mebin yaptığı tek iş kadrolaşmayı nasıl sağlarım,öğretmen maaşlarını nasıl arttırmam gibi işlerdir.İçişleri bakanlığı polise zamları yaparken,demiryollarındaki adam 2 bin liraya ulaşan maaşları alırken bizim bakanımız(!) öğretmenlerimiz fazla çalışmıyor,hepsinin evi arabası var diyor.Allah cezasını versin MEB'in.

    (Editör Notu: YORUMU EKLEYEN KİŞİNİN KİŞİSEL GÖRÜŞÜDÜR.)

    YanıtlaSil
  2. üniversitelerin kontenjanlarını arttırıp geleceğin potansiyel işsizlerini yetiştireceklerine her branşa eşit ve daha fazla atama yapsınlar dicemmmm ama boşşş kulakları sağır olmuş ilgililerin.Bizi duyan yook arkadaşlar :(

    YanıtlaSil
  3. 4 yıldır atanamıyorum
    fizik öğretmenliğini bitirdiler.. bizide bitirdiler..

    YanıtlaSil
  4. 20binden fazla bekleyen beden eğitimci var.varmı bukadar bekleyen....

    YanıtlaSil
  5. yıllardır atanamayan türkçeci:

    ne olacak bizim halimiz artık hiç bi umudum kalmadı yıllardır kpss ye giriyorum o kadar çalışmama ragmen olmuyor.bi zamanın en gözde meslegi türkçe ögretmenligiydi şimdi ise...atanamayan arkadaşlarım hakkımızda herşeyin hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
  6. Üzeyir Bey,
    ümit ediyorum ki herşey daha güzel olacak. Ücretli öğretmenlik konusuna değineyim. Her şeyi devletten beklememek gerekir. Bende yaklaşık 1,5 yıl ücretli öğretmenlik yaptım. Belki zorluğu var. Ama işler düzelene kadar bizimde yapabileceğimiz eğer ücretli öğretmenlikse ne yapalım...
    Güzel bir konuya değinmişsiniz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Genç meslektaşım,

    MEB, köklü çözümler getiremez. BİTTİ! Çin'de Kuan-Tzu, 2030 yıl önce çözmüş bu işin sırrını. Bir yıl sonrasını düşünüyorsan, tohum ek.. On yıl sonrasıysa düşündüğün, ağaç dik.. Ama yüz yıl sonrasını düşünüyorsan halkı eğit! diyor. Bizler... burnumuzun dibini bile göremezken, sırf oy kaykısıyla gericiliğin böylesine hortlamasına göz yumarken... eğitimi bile özellere "satarken" bu iş olmaz artık! Geçmiş olsun! İş işten geçti. Eğitimin kalitesinin nerelere düştüğünü görmek için uzağa gitmeye gerek yok, okul çıkışlarında belediye otobüslerine binin, o saatlerde okul önlerinden geçin, görürsünüz. Sevgi ve selamlarımla.

    YanıtlaSil
  8. Her geçen gün ülkenin durumu daha da kötüye gidiyor, öğretmen olamıyorum diye yüksek lisans yaptım yine de bir yere giremiyoruz. Kpss denen lanet olası sınavda 80 küsür aldım yine de alım yok. Artık canıma tak etti senelerce okduktan sonra gidip polis v.b. bir mesleğe girmek zorunda kalmak çok zoruma gidiyor. Ancak bu gençlik bir yerde patlayacak. Gittikçe büyüyen ve çözülmesi daha da zorlaşan bir sorun haline geliyor bu durum. Yeni sayın bakanında birşey yapabileceğini düşünmüyorum

    YanıtlaSil
  9. Birçok öğretmen atama beklerken fen edebiyet mezunlarına formasyon verilmesini doğru bulmuyorum.

    YanıtlaSil

EĞİTİM İŞ İLANLARI

Sayfayı Paylaş